Saturday, January 3, 2009

Mahu Ke Mana Kalian Semua?




Dari Abu Hurairah r.a. katanya Rasulullah saw. bersabda: "Belum akan terjadi kiamat sebelum kaum muslimin memerangi orang-orang Yahudi, sehingga orang-orang Yahudi bersembunyi di balik-balik batu atau pohon. Lalu kata batu atau pohon, "Hai, muslim! Hai Abdullah! ini orang-orang Yahudi bersembunyi di belakangku. Ke sinilah, bunuh dia. Kecuali pohon gharqad kerana pohon itu berasal dari Yahudi."

Hadis Sahih Muslim Jilid 4. Hadis Nombor 2473.


Dari Abu Hurairah r.a., dari Nabi s.a.w., beliau bersabda: "Sebelum kiamat terjadi kamu akan memerangi orang Yahudi, sampai sebuah batu di mana orang Yahudi bersembunyi di baliknya, berkata: "Hai orang Islam! Inilah orang Yahudi di balikku! Bunuhlah dia!"

Hadis Sahih Bukhari Jilid 3. Hadis Nombor 1326.



Barakallahufikum.

2 comments:

Anonymous said...

Salam...
dengar sudah dengar...lihat pun sudah lihat...tapi berapa lama pula terkesannya penderitaan saudara kita di bumi palestin dlm jiwa masing2?..masih suka dengan fast food, hiburan2 barat, cara hidup sekular&materialistik?..nak seribu daya..Allah Maha Mengatahui..

Ibn Yusuf said...

Waalaikumussalam.
Ya, Allah Maha Mengetahui. Dan Dia telah dedahkan satu persatu berkaitan hal-hal ini, baik melalui firmanNya atau melalui lidah kekasihNya.

Mereka tidak menderita bersendirian.Bumi bergolak itu warisan semua bangsa yang mengaku Islam.Cuma susunan Yang Maha Esa mengkehendaki saudara kita berbangsa arab Palestin hidup di sana.

Kita jangan rebah emosi.Kita jangan leka berdemonstrasi.Kita jangan merintih buta.Kita jangan tunggu janjiNya semata-mata.

Akhirnya, Allah telah janjikan pertolonganNya. Cuma persoalanNya, siapakah yang bakal membawa perjuangan mulia itu?

Penindasan kejam ini satu suratan yang tersirat.Bukan kerana Allah sengaja mengizinkanNya, tetapi kerana kesilapan yang kita wajib kongsi bersama.

Dan seperti tersiratnya suratan yang pedih ini, begitu jugalah tersiratnya tentang keagungan agama suci ini yang akan kembali menguasai dunia yang kini dirajai mereka-meraka yang kufur.

Semoga janji2 Allah itu kita nanti dengan penuh keimanan.

Dan kita janjilah pula pada diri kita sendiri agar kita dapat berusaha untuk menjadi mereka-mereka yang membawa panji kebenaran ini.

Barakallahufikum.